IMG_6865

Dues instal•lacions de gran format de Peter Stämpfli es presenten per primer cop a Catalunya

‘Mon exposition’ mostra una vintena d’obres de finals del segle XX

La Fundació Stämpfli exposa dues instal·lacions de finals del segle XX de Peter Stämpfli, que, per primer cop, es mostren a Catalunya. Sota el títol de Mon exposition, la mostra exhibeix una vintena de peces, la majoria de gran format, junt amb una nova presentació de la selecció de la col·lecció.

Mon exposition, de Peter Stämpfli és la primera mostra de la Fundació Stämpfli des de l’ampliació de les instal·lacions, la primavera del 2019. L’exposició està dividida en dues sales (la 1 i la 3), que ofereixen les teles de gran tamany d’Stämpfli i, a més, es complementen amb una nova lectura de la col·lecció (a la 2). Les sales A, B i C –ubicades en el nou edifici incorporat a la Fundació fa tres anys– mostren les obres de Peter Stämpfli agrupades en tres etapes de la seva trajectòria artística.

Sala 1: Cinc colors. Convidat el 1998 a exposar en el gran hall d’accés a l’auditori del Palau de Congressos de París, Peter Stämpfli va crear especialment cinc obres de 3 x 3 m amb pintura acrílica. Per primera vegada des d’aquell any, aquestes obres es presenten ara a Sitges en una nova  instal·lació en la que el color i l’empremta exploren noves possibilitats del seu únic tema: el pneumàtic. Les obres, que segueixen un mateix llenguatge visual, s’expressen en cinc colors: vermell, rosa, blanc, verd i groc.

Sala 3: Els vitralls de Cordeliers. L’any 1988, la municipalitat de la ciutat de Châteauroux, a França, va convidar Peter Stämpfli a una exposició personal a la nau abacial gòtica del s. XIII de l’Abadia cistercenca dels Cordeliers. Hi va realitzar set estudis lineals en tinta de xina i els set guaixos retallats en paper i encolats sobre tela de 280 x 125 cm.

Aquestes obres es presenten ara a la Fundació, acompanyades dels estudis que l’artista va realitzar per a la seva elaboració. A més, la sala també presenta una fotografia de gran tamany, on s’aprecia l’exterior de l’Abadia dels Cordeliers amb les obertures de les finestres laterals, durant l’exposició de 1988.

Sala 2: Una nova selecció del fons de la Fundació. Des de la dècada dels anys 60 del s. XX fins a principi del XXI, els artistes no han deixat d’ampliar els límits de l’exploració temàtica i el desenvolupament de tot tipus de tècniques.

Les 17 obres exposades volen reptar l’espectador a descobrir els aspectes de confrontació o complementaris entre elles. Els artistes que integren aquesta selecció són: Pierrette Bloch, Mark Brusse, Tom Carr, Philippe Cazal, Carlos Cruz-Díez, Marco Del Re, François Dufrêne, Jean-Jacques Lebel, Jean-Michel Meurice, Olivier Mosset, Jean-Michel Sanejouand, Antonio Seguí, Pierre Tilman, Gérard Titus-Carmel, Kim Tschang-Yeul, Vladimir Velickovic i Jacques Villeglé.