Erró Gudmundur - Coup de vent, 151 x 99 cm, huile sur toile

La Fundació Stämpfli exposa l’obra d’Erró

És la primera exposició individual del centre, que presenta una trentena de pintures i collages de l’artista islandès

HORARI DE L’1/10 AL 30/6

Divendres: de 15.30 a 19h.
Dissabtes: de 10 a 14h i de 15,30 a 19h.
Diumenges i festius: d’11 a 15h.

HORARI DE L’1/7 AL 30/9
Dijous i divendres: de 16 a 20h.
Dissabtes, diumenges i festius: d’11 a 20h.

Les instal•lacions de la Fundació Stämpfli – Art Contemporani acullen l’exposició Erró. L’ull planetari sobre l’artista islandès afincat a França Gudmundur Gudmundsson, conegut com Erró. Es tracta de la primera mostra que la Fundació Stämpfli –que va obrir les portes ara fa un any– dedica a un artista de la seva col•lecció. L’exposició està comissariada per Marie-Claire Uberqoui.

Pintor reconegut internacionalment, Erró ha desenvolupat un llenguatge personal que ironitza sobre la confusió del món actual. La mostra presenta una selecció de pintures i collages d’algunes de les seves sèries més emblemàtiques com The Political Paintings, Le tour du monde de Mao, Les lettres d’amour japonais i Les femmes fatales. Aquestes obres posen de manifest les principals característiques del seu treball, centrat en la manipulació de milers d’imatges procedents dels mass media, el còmic, la publicitat o la història de l’art.

L’exposició s’emmarca en el context de la col•lecció permanent de la Fundació Stämpfli, que compta entre els seus fons amb un nucli important d’obres vinculades a la Figuration narrative, corrent que va sorgir a París als anys 60 com a resposta al pop art americà. Una de les tres sales de la Fundació reuneix una selecció de pintures d’alguns dels seus representants més significatius, com Eduardo Arroyo, Jacques Monory, Peter Stämpfli i el mateix Erró, entre d’altres.

Erró té obra a les col•leccions permanents del MoMA de Nova York, el Centre Georges Pompidou de París, el Kunstmuseum de Berna, la Nationale Galerie de Berlín o l’IVAM de València, entre d’altres. És la primera vegada que exposa Catalunya.

Vegeu fotos de les obres i del muntatge de l’exposició a:http://www.flickr.com/photos/fundaciostampfli/sets/72157629838484103/