foto1

Fundació Stämpfli obrirà el Museu d’art contemporani a començament del 2011

La Fundació Stämpfli inaugurarà a començament del 2011 el Museu d’art contemporani de Sitges, el nou centre que acollirà i exhibirà el seu fons artístic, format per una col·lecció d’una setantena d’obres de 54 reconeguts artistes contemporanis procedents de 21 països diferents. Les obres de la nova instal·lació estan pràcticament enllestides, a l’espera dels darrers detalls tècnics.

El Museu d’art contemporani de Sitges obrirà, de moment, a dos edificis. Es tracta de Can Mec (on hi ha la seu del Grup d’Estudis Sitgetans, al número 9 del carrer d’en Bosc) i la finca adjunta: l’antic Mercat del Peix, on hi haurà l’entrada de l’espai, que serà des de la plaça de l’Ajuntament. En el futur, el Museu s’ampliarà a l’edifici dels números 5-7 del mateix carrer d’en Bosc. El matrimoni Stämpfli ha donat a la Fundació les finques dels números 5-7 i 9 del carrer d’en Bosch, així com la seva vivenda particular, al mateix carrer. L’Ajuntament, per la seva part, ha cedit l’antic Mercat del Peix.

Amb la seva obertura, a començament del 2011, el Museu iniciarà el seu camí com a centre permanent d’exhibició d’art contemporani. La nova instal·lació mostrarà part de la col·lecció de la Fundació, constituïda pel matrimoni Pere i Anna Maria Stämpfli, amb la finalitat de reunir un destacat fons d’artistes internacionals de prestigi de la segona meitat del segle XX. Totes les obres rebudes per la Fundació han estat donades pels propis artistes i hereus, així com galeries.

El discurs museístic del nou centre està elaborat pel Consell Assessor de la Fundació, format per Serge Lemoine, exdirector del Museu Orsay de París; Henry-Claude Cousseau, director de l’École Nationale Supérieure des Beaux Arts de París; Pascale Le Thorel, responsable de publicacions del mateix centre (i que dirigeix la col·lecció de la Fundació); el crític d’art Daniel Giralt-Miracle, exdirector del Museu d’Art Contemporani de Catalunya, i el notari Lluís Jou, exdirector de Política Lingüística de la Generalitat, i que, juntament amb el matrimoni Stämpfli constitueix el patronat de la Fundació.

Entre les mesos de març i maig passats, la Fundació Stämpfli va mostrar el seu fons en una exposició a l’Edifici Miramar de Sitges, comissariada per Serge Lemoine. foto2