Noticia5_red

La Peça del Mes omple la Fundació Stämpfli

La sessió de La Peça del Mes de març, celebrada el passat divendres 23 de juliol i dedicada a l’obra ‘Rouge baiser’, de Pere Stämpfli, va omplir la sala principal de la Fundació Stämpfli – Art Contemporani. El mateix artista, amb la participació del professor Ferran Martínez Sancho, va presentar un recorregut per la seva trajectòria i l’evolució que el va conduir a centrar la seva obra en els conceptes de l’automòbil, el pneumàtic i l’empremta.

Amb el suport d’imatges sobre obres seves i exposicions, Stämpfli va traçar els camins que ha seguit la seva obra, així com els universos entorn els quals ha girat. Durant la seva explicació, l’artista suís va detallar els processos de creació de l’objecte que ocupava La Peça del Mes, el ‘Rouge baiser’ fet el 1966 i recreat el 2002. Segons va assenyalar, es tracta de la primera obra seva retallada.

Stämpfli i Martínez van presentar l’obra ‘Peter Stämpfli per Bernard Vasseur’, editada a París per Cercle d’art (2011) i que constitueix un itinerari per l’obra i la trajectòria de l’artista afincat a Sitges. Precisament, divendres se’n va presentar una versió catalana del llibre.

Durant la presentació de l’acte, la directora del Consorci del Patrimoni de Sitges, Vinyet Panyella, va remarcar que es tractava de la primera vegada que La Peça del Mes s’efectuava amb la presència de l’autor i es va mostrar satisfeta per incorporar el fons artístic de la Fundació a aquesta iniciativa, que cada mes destaca una obra dels museus de la vila.