L1040726 copia[1]

La fotografia de Peter Knapp s’apodera de la Fundació Stämpfli

L’exposició presenta una vuitantena de peces d’aquest referent internacional de la fotografia

El polifacètic Peter Knapp protagonitzarà la propera exposició de la Fundació Stämpfli, L’homme est partout, que s’inaugura el 20 de novembre i que pren el relleu a les pintures de Jacques Monory. Serà la sisena exposició de la Fundació i, per primera vegada, estarà consagrada a la fotografia, de la qual Knapp és un referent internacional, amb una sòlida carrera en el món de la moda, editorial i artístic.

La trajectòria de Peter Knapp com a fotògraf ha abastat múltiples formats, estils i disciplines. Va començar com a fotògraf de moda, on va exercir la direcció artística a la revista Elle, i ha treballat sèries d’objectes, paisatges, natures, retrats o cossos, que en ocasions ha acompanyat de textos, d’imatges rascades o retreballades.

L’homme est partout presenta una mostra de la seva obra, a partir d’una vuitantena de peces procedents de diversos fons i seleccionades pel mateix autor. L’exposició ocuparà les sales 2 i  de la Fundació, mentre que la 1 mantindrà una selecció de la col·lecció general. L’exposició està coordinada per Ferran Martínez Sancho.

Nascut a Bäretswil (Suïssa), l’any 1931, tot i que viu a París des de jove, Peter Knapp va estudiar grafisme i fotografia a l’Escola d’Arts i Oficis de Zúric i arquitectura i dibuix a París. El 1957 va realitzar la seva primera exposició personal i dos anys després va començar la seva carrera com a fotògraf de moda, on va arribar a ser director artístic d’Elle en dues èpoques: 1960-66 i 1974-77. Als anys seixanta va començar a realitzar films pera la televisió, entre els quals destaquen Dim Dam Dom (1965-70), De Bach à Bartok (1996-98) i Vincent Van Gogh, les derniers jours à Auvers (2006), així com els vídeos Negatif / Positif (2000) o Minuit à Fécamp (2002) i instal·lacions, com Puits de lumière (2005). També ha realitzat treballs de tipografia i grafisme per a la premsa i l’edició. A l’inici de la seva carrera també va pintar teles abstractes i matèriques.

L’exposició de Peter Knapp és la sisena que organitza la Fundació Stämpfli des de la seva obertura, la primavera del 2011. Els artistes Erró, Jacques Villeglé, Miguel Chevalier i Jacques Monory, així com la dotzena d’obres de Cinetik ! han protagonitzat les mostres anteriors del centre.

PETER KNAPP. L’homme est partout

Del 21 de novembre de 2015 al 26 de maig de 2016