d2d9f23d-81fc-41cf-8332-71c6fd312be4

La Fundació presenta l’ampliació

Les noves instal·lacions de la Fundació Stämpfli ja són a punt. El passat dissabte, el matrimoni Pere i Anna Maria van oferir una sessió de portes obertes per mostrar el resultat dels treballs d’ampliació, que permeten passar dels 300 metres quadrats que disposava fins ara, als 800 totals, que ha guanyat amb la incorporació del nou edifici. Les sales amb les obres col·locades a lloc s’inauguraran a començament del 2019.

L’ampliació de la Fundació Stämpfli permet passar de les tres sales a set, que estaran destinades a la presentació de la col·lecció permanent i exposicions monogràfiques. L’actuació també ha permès guanyar una sala per a la reserva, un espai de documentació bibliogràfica vinculat als artistes de la Fundació i una millora generalitzada dels accessos i els serveis. A més, el funcionament de la Fundació també permet sumar l’auditori de Can Mec (l’Espai Cultural Pere Stämpfli) per a actes i presentacions.
L’ampliació ha estat possible gràcies a l’adquisició de l’edifici del número 5 del carrer d’en Bosc, datat del 1890 i del qual s’ha realitzat una acurada intervenció que ha conservat i consolidat la façana, protegida patrimonialment. Els treballs han estat realitzats pels arquitectes Josep Maria Coll i Eugeni Bernat per encàrrec de la Fundació Stämpfli.

El nou edifici ha estat connectat amb les instal·lacions actuals del Mercat del Peix i Can Mec en tant que espais adjacents L’accés es manté per la plaça de l’Ajuntament, per tal d’aportar continuïtat als circuits de visita. A la terrassa del nou edifici s’ha adaptat i restaurat un espai per a celebracions i la realització d’esdeveniments vinculats a la Fundació