IMG_0898 copia

L’homme est partout

Del 21 de novembre de 2015 al 29 de maig de 2016

Fundació Stämpfli – Art Contemporani

Plaça de l’Ajuntament, 13. Sitges (Barcelona)

Exposició coordinada per Ferran Martínez Sancho

Retrats, objectes, paisatges, natures, cossos… la fotografia de Peter Knapp abraça diferents estils i disciplines, caracteritzats per la seva expressivitat. L’obra de Peter Hnapp s’exposa a les sales 2 i 3 de la Fundació, mentre que l’espai 1 presenta una selecció de la col·lecció general.

Espai 2

A la sala de la planta baixa s’exposen tres sèries: la primera, GRAN MAQUILLATGE, és de caràcter formal; les altres dues, EL COLOR DE LA PELL i FAMÍLIES COMPOSTES, aborden temes socials plenament actuals: en una, el racisme i en l’altra, la composició no tradicional de moltes famílies actuals.

GRAN MAQUILLATGE

La fotografia de moda és sempre una imatge bella i atractiva, però totalment idealitzada. Per al fotògraf representa enfrontar-se a un munt de limitacions. Dibuixant damunt el negatiu de fotografies de la model, l’autor trenca amb aquestes limitacions i afegeix un nou maquillatge que canvia i redirigeix el sentit de la imatge fotogràfica primitiva.

EL COLOR DE LA PELL

A la ciutat de Cergy Pontoise, a 30 quilòmetres de París, la població està molt barrejada, amb colors de la pell que van des del negre al blanc, passant per totes les subtileses intermèdies. Una lectura digital del color de la pell dóna una xifra que correspon a un número del Pantone, la taula internacional del color utilitzat per tots els dissenyadors.

FAMÍLIES COMPOSTES

La discussió i les manifestacions al voltant del matrimoni, el divorci, l’homosexualitat i les famílies recompostes han provocat grans debats mediàtics sobre la naturalesa de la família actual. Les imatges corresponen a una sèrie de famílies recompostes amb un objecte de la seva elecció que els caracteritzés. Res sembla diferenciar-les amb les famílies tradicionals.

Espai 3

En aquesta sala es presenta un breu resum de la carrera de l’artista. Va començar els anys 60 i 70, en els que va forjar el seu prestigi com a fotògraf de moda, director artístic de la revista Elle i estret col·laborador dels dissenyadors de moda més importants, com Courrèges o Valentino.

Més tard es va llençar plenament a una important carrera artística de caràcter conceptual. Peter Knapp ens dóna una personal manera de mirar el món com ho mostren sèries com L’homme est partout, Il fait beau i Vol París-Zuric, que ocupen un lloc destacat de l’exposició.