Fundació

La Fundació Stämpfli està constituïda per un patronat, integrat pel mateix matrimoni, Pere i Anna Maria Stämpfli, i el notari Lluís Jou, exdirector de Política Lingüística de la Generalitat. Al mateix temps, compta amb un Consell Assessor format per Serge Lemoine, exdirector de l’Orsay; Henry-Claude Cousseau, exdirector de l’École Nationale Supérieure des Beaux Arts de París; el crític d’art Daniel Giralt-Miracle, exdirector del Museu d’Art Contemporani de Catalunya, i el propi Lluís Jou.

La creació de la Fundació, la inauguració de l’exposició de la seva col·lecció inicial i la construcció del futur Museu d’art contemporani suposen, per la seva dimensió artística, i pel seu perfil filantròpic, un fet d’una rellevància extraordinària en la trajectòria cultural de Sitges. La nova col·lecció rellança la capitalitat que en aquest terreny ha exercit aquesta població des de fa més de cent anys i se suma a les reconegudes del Romanticisme, el Modernisme i el Noucentisme.

Peter Stämpfli va ser nomenat Fill Adoptiu de Sitges l’any 2004. L’activa vinculació que el matrimoni ha mantingut amb aquesta població es remunta al 1977, quan van organitzar les primeres Festes del carrer d’en Bosc, on tenen la seva residència a Sitges, que comparteixen amb París. Des d’aleshores, els Stämpfli han realitzat constants iniciatives culturals i de mecenatge a la vila.

Peter Stämpfli és un artista conegut, valorat i cotitzat especialment a França, Suïssa, Bèlgica i els Estats Units. La seva obra foma part de les col·leccions públiques i privades més destacades d’Europa, els Estats Units, Japó o Corea. Ha realitzat una seixantena d’exposicions individuals –entre les quals al Centre Pompidou i la Galeria Nacional Jeu de Paume de París– i unes 230 col·lectives al llarg de la seva dilatada trajectòria.

El catàleg de la Fundació, realitzat amb motiu de l’exposició de la prefiguració de la col·lecció –a l’Edifici Miramar, l’any 2010– va ser realitzat per Pascal Le Thorel i editat conjuntament amb l’Ajuntament de Sitges.

Fundació Sämpfli – Art Contemporani

Plaça de l’Ajuntament, 13