Foto1

Peter Klasen
Parcours 1961 – 2016

De l’11 de juny a l’11 de desembre de 2016

L’exposició Parcours 1961 - 2016 mostra, a partir d’una petita retrospectiva, trenta obres de Peter Klasen, que daten del 1961 fins a avui dia i que són característiques de la seva manera de fer, basada en l’ús dels seus propis codis per demostrar la fragilitat de la nostra societat.

La primera sala, a la planta baixa, està dedicada a les obres dels anys 60-90 del segle XX, que són representatives de l’obra de Peter Klasen com a pioner en l’art de la figuració narrativa sobre els temes més importants de la societat occidental. A la segona sala, al subterrani, es mostren obres des dels anys 90 fins a avui dia que ens transporten a altres temes que són de l’interès de l’artista, com ara la societat mecanitzada del nostre entorn o una sèrie de Lost Landscapes, un homenatge als mestres amb qui Klasen dialoga, com ara Gaspar David Friedrich, Fernand Léger o Tintoretto.

Nascut a Lubeck (Alemanya) el 1935, Peter Klasen viu i treballa a París des de 1959. Artista compromès i rebel, les seves obres evoquen la societat industrial, la societat del consum, un món pla que l’artista representa amb diversos signes i objectes. Artista destacat de la figuració narrativa, Klasen representa la consciència afilada i exigent de la vida contemporània.

La seva obra plasma inquietuds i reuneix símptomes, amb la qual cosa provoca una reflexió i allibera l’imaginari. Peter Klasen ha desenvolupat el seu vocabulari pictòric mitjançant l’apropiació de la fotografia. Al mateix temps que reinterpreta els collages i les fotos mitjançant l’aerografia, per a les seves creacions s’inspira en els signes i codis de la realitat urbana. La intenció que motiva les recerques i l’obra de Klasen i l’ús del seu material preferit subratllen l’ambivalència de la societat contemporània, dos aspectes inseparables i contraris alhora: d’una banda, la fascinació com a motor i la seducció que exerceix la seva eficàcia, i, de l’altra, els perills evidents o els secrets que amaga.

El seu treball ha estat objecte de nombrosos encàrrecs públics, com ara frescos murals per a l’estació Musée d’Orsay de SNFC (1987), per al Forum des Halles de París, per a l’ajuntament de Lille (1988) i per a l’aparcament de La Défense, així com una serigrafia per al bicentenari de la Revolució (1989) i escultures monumentals per a Portugal i la Xina, entre d’altres.

Les seves obres s’han exposat en tot el món i figuren en nombroses col·leccions públiques, entre les quals destaquen el Museu d’Art Modern de Nova York, el Museu Victoria and Albert de Londres, el Centre Georges Pompidou de París, la Fundació Maeght de Saint-Paul-de-Vence, el Museu d’Art Modern de Viena, el Museu d’Art de Tel Aviv i el Museu Hara d’Art Contemporani de Tòquio.

De l’11 al 30 de juny i de l’1 al 31 d’octubre

Divendres: de 17h a 19h.

Dissabte, diumenge i festius: d’11 a 14h i de 17 a 19h.

De l’1 de juliol al 30 de setembre

Dimecres, dijous i divendres: de 17 a 20h.

Dissabte, diumenge i festius: d’11 a 14h i de 17 a 20h.

De l’1 de novembre a l’11 de desembre

De divendres: de 16 a 19h.

Dissabtes, diumenges i festius: d’11 a 14h i de 16 a 19h.

Foto2