Foto1

Un nou pas endavant en el projecte de la Fundació

Foto1La Sala 1 de la Fundació Stämpfli va ser ahir l’escenari de la signatura del conveni de col·laboració entre la Fundació Stämpfli, l’Ajuntament de Sitges i el Consorci del Patrimoni de Sitges. Es tracta d’un conveni que certifica la col·laboració mútua entre els tres organismes i que regula el marc d’actuació en la gestió de les instal·lacions de la Fundació.

La signatura la va efectuar l’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell; el director del Consorci del Patrimoni, Pere Izquierdo, i el president de la Fundació, Pere Stämpfli. A l’acte també hi va assistir el regidor de Cultura, Xavier Salmerón.

El conveni regula la gestió ordinària a càrrec del Consorci dels equipaments, els espais expositius i la important col·lecció internacional d’art contemporani de la Fundació per a que la integri en la seva política museística, de funcionament i de difusió de l’art. El Consorci, al seu torn, es fa càrrec de l’obertura al públic i la gestió de les visites.

El conveni aporta continuïtat al protocol que van signar l’Ajuntament i la Fundació l’any 2008, abans de l’obertura de les instal·lacions. El document segella la col·laboració i la projecta amb voluntat de futur, en tant que dóna suport a la Fundació i el seu projecte i considera d’interès general que Sitges compti amb un centre de les seves característiques. La signatura permet, al mateix temps, integrar el rol de la Fundació en el discurs dels Museus de Sitges i del patrimoni local.

Durant l’acte de signatura, l’alcaldessa, Aurora Carbonell, va ressaltar la generositat del matrimoni Pere i Anna Maria Stämpfli en la creació de la Fundació i la seva col·lecció, formada per un centenar d’obres cedides per artistes de primer nivell. Per la seva part, Pere Izquierdo va subratllar la importància que juga l’art contemporani en l’ecosistema del patrimoni local, gràcies a la Fundació. Al seu torn, Pere Stämpfli va destacar les aportacions dels artistes per fer gran una col·lecció de notable relleu i també va tenir unes paraules de record per l’arquitecte Josep Maria Coll, traspassat recentment i que va articular la reconversió del Mercat del Peix per acollir les instal·lacions i la recent ampliació amb l’edifici de Can Serramalera. Actualment, la col·lecció de la Fundació Stämpfli està formada per més d’un centenar d’obres de 66 artistes diferents.