foto3_0

La nova Fundació Stämpfli ja és a punt

foto1Les instal·lacions de la Fundació Stämpfli passaran dels 300 metres quadrats actuals a més de 800, gràcies a la incorporació d’un nou edifici, que li permet guanyar dimensions, ampliar els espais expositius i aportar més visibilitat a la seva col·lecció, que supera el centenar d’obres. L’ampliació permetrà passar de les tres sales actuals a set en un edifici dotat dels més moderns sistemes de conservació, emmagatzemament i exhibició. Divendres passat, el matrimoni Stämpfli va mostrar-ne el resultat a l’alcalde de Sitges, Miquel Forns, les regidores Aurora Carbonell i Rosa Tubau, i altres personalitats del món cultural i econòmic de Sitges.

Els treballs d’ampliació de les instal·lacions ja estan pràcticament enllestits. L’obra i la instal·lació ja finalitzat i actualment s’estan duent a terme les tasques de senyalització i aclimatació. El proper mes de setembre, la Fundació convocarà una visita de portes obertes per a mostrar el resultat de l’ampliació i dels treballs d’adaptació i accessibilitat La inauguració del nou complex, amb les obres col·locades, està previst a finals d’aquest any.

L’ampliació ha estat possible gràcies a l’adquisició de l’edifici del número 5 del carrer d’en Bosc, que ha estat connectat amb les instal·lacions actuals del Mercat del Peix i Can Mec, configurant un continu arquitectònic i de circuits. El nou edifici –datat del 1890– ha estat totalment reformat per dins, tot conservant i consolidant la façana, protegida patrimonialment. Amb les obres també s’ha guanyat una terrassa a la part alta, que serà adaptada per a la realització d’esdeveniments vinculats a la Fundació. Els treballs han estat realitzats pels arquitectes Josep Maria Coll i Eugeni Bernat per encàrrec de la Fundació Stämpfli.

La col·lecció de la Fundació Stämpfli està formada per un centenar d’obres de més de seixanta artistes de diferents nacionalitats. En tots els casos són donacions efectuades a la Fundació pels mateixos artistes, els seus hereus o galeristes.